zimná joga

Prečo je joga obzvlášť prospešná v zime?

Osobný rozvoj je vzrušujúca cesta, ktorá vám pomôže dosiahnuť vaše ciele, dozvedieť sa viac o sebe a žiť šťastnejší a plnohodnotnejší život. Hoci existuje mnoho cvičení a aktivít, ktoré môžu byť prospešné pre osobný rozvoj, joga je jednou z najobľúbenejších a najúčinnejších. Je však dôležité si uvedomiť, že každý človek je jedinečný a joga nemusí byť vhodná pre každého. Ak máte akékoľvek pochybnosti alebo obavy o cvičení jogy, odporúčame vám, aby ste sa pred začatím poradili so zdravotníckym pracovníkom.

Ak sa rozhodnete vyskúšať jogu, pravidelné cvičenie vám pomôže cítiť sa pokojnejšie, lepšie zvládať stres a emócie, posilniť telo a myseľ a cítiť sa lepšie v súlade so sebou a okolitým svetom. To je všetko! ^^

Joga je cvičenie, ktoré môže byť prospešné počas celého roka, ale v zime môže byť obzvlášť užitočné. Existuje mnoho zdravotných problémov súvisiacich so zimou, ktoré sa dajú účinne liečiť pravidelnou aktivitou, a joga je jedným z nich. Tu je päť bežných zimných zdravotných problémov, ktoré sa dajú výrazne zmierniť pravidelným cvičením jogy.

Cvičenie jogy v horách v zime

Zvládanie chronickej bolesti kĺbov

Výskum ukázal, že joga je účinnou stratégiou liečby bolesti pre tých, ktorí trpia chronickou bolesťou kĺbov. A keďže bolesti kĺbov sa v zime zvyčajne zhoršujú (v dôsledku zmien barometrického tlaku), cvičenie jogy v tomto období môže priniesť potrebnú úľavu.

Dýchacia starostlivosť

Jedným z najviac podceňovaných aspektov udržiavania zdravia a pohody je dýchanie. Ak si uvedomíme svoje dýchanie a budeme ho správne praktizovať, môžeme prejaviť láskavosť svojmu dýchaciemu systému a liečiť niektoré príznaky bežných zimných ochorení. Cvičenie jogových pozícií, najmä jogy v teple, môže byť tiež prospešné pre pokožku. Potenie totiž dokáže vyčistiť a detoxikovať póry, čo pomáha udržiavať pokožku hydratovanú a pružnú. Keďže vaše telo počas jogy v teple pracuje intenzívnejšie, zvyšuje sa aj vaša kardiovaskulárna a dýchacia funkcia, čo vám môže pomôcť udržať si zdravú hmotnosť.

+  Ako začať deň v dobrej kondícii ?

Zlepšenie nálady

Počuli ste niekedy o sezónnej depresii? SAD je forma depresie, pri ktorej ľudia prežívajú depresívne epizódy v určitých obdobiach roka. SAD má zvyčajne sezónny charakter, ktorý začína na jeseň alebo v zime a ustupuje na jar. Medzi príznaky patria pocity beznádeje a smútku, strata záujmu o bežné činnosti, poruchy spánku a priberanie na váhe. Pravidelné cvičenie jogy môže pomôcť zmierniť tieto príznaky zlepšením nálady a znížením stresu.

Prevencia bežných zimných ochorení

V zime sme viac vystavení bežným respiračným vírusom a infekciám, ako sú prechladnutie a chrípka. Pravidelné cvičenie jogy môže posilniť váš imunitný systém a pomôcť vám lepšie odolávať týmto zimným chorobám. Okrem toho vám joga pomôže zvládať stres a lepšie spať, čo môže tiež pomôcť predchádzať týmto ochoreniam.

Záverom možno povedať, že joga môže v zime prospieť vášmu zdraviu mnohými spôsobmi. Pomôže vám zvládnuť chronickú bolesť kĺbov, starať sa o dýchací systém, starať sa o pokožku, zlepšiť náladu a predchádzať bežným zimným ochoreniam. Preto zaraďte jogu do svojej zimnej zdravotnej rutiny, nebudete ľutovať!

Som vášnivý webmaster, ktorý rád vytvára malé webové hry, testy osobnosti a čínske hádanky. Vždy som sa veľmi zaujímal o počítače a webový dizajn. Malé hry a testy osobnosti som začal vyvíjať, keď som mal 16 rokov!

Zanechať komentár

Your email address will not be published.

Presne

Tajomstvo Pygmalionovho efektu: ako vaše očakávania môžu ovplyvniť vašu realitu ?

Ďalšie

Aká je história krištáľovej gule: je to ten veštecký predmet prorokýň a iných čarodejníc?

novinky : Novinky

Horoskop na dnes

Dnes pravdepodobne potrebujete vedieť, čo vás čaká v budúcnosti. Prečo si teda nekontrolovať svoj bezplatný denný