boja proti nespavosti

5 spôsobov boja proti nespavosti

Milióny ľudí majú čoraz väčšie problémy zaspať a zostať spať každú noc, čo ohrozuje zdravie organizmu v dôsledku nedostatku spánku.

Prečo?

Existuje nespočetné množstvo príčin nespavosti a každý človek je iný. Potreby každého sú teda iné. Je na každom jednotlivcovi, aby si urobil vlastný prieskum.

Vyskúšajte rôzne stratégie, aby ste našli príčinu (príčiny), prečo nespíte dobre. Ak nevyskúšate rôzne metódy, nič sa nezmení.

Tak sa pustite do práce a začnite hľadať príčinu, prečo každú noc nespíte dostatočne.

Na pomoc vám prinášame 5 návrhov na zlepšenie vášho nočného spánku.

1. Strava

spánková diéta

Ak máte problémy so zaspávaním, odporúčame vám pozrieť sa na to, čo jete.

Pijete príliš veľa kávy? Ak áno, môže to byť spôsobené kofeínom. Kofeín je stimulant, ktorý sa nachádza aj v niektorých nealkoholických nápojoch a energetických nápojoch a vôbec neprispieva k relaxácii, nieto ešte k spánku.

Snažte sa kofeín obmedzovať pomaly, nie « za studena », aby si vaše telo postupne zvyklo na jeho znižovanie a nakoniec ho vylúčilo. (Mimochodom, nezabudnite piť veľa vody.)

Pomalé vylučovanie kofeínu týmto spôsobom bude menej zaťažujúce a psychicky jednoduchšie.

Kofeín sa nenachádza len v nápojoch, preto si dávajte pozor na tento stimulant, ktorý sa nachádza aj v potravinách.

Kofeín obsiahnutý v káve sa môže pridať do akéhokoľvek pečiva obsahujúceho čokoládu, pretože káva zvýrazňuje chuť čokolády (poznámka: čokoláda tiež obsahuje určité množstvo kofeínu).

Ďalším príkladom je barbecue omáčka, ktorá často obsahuje kávu.

Existujú aj ďalšie príklady potravín alebo jedál obsahujúcich kofeín.

Urobte si preto prieskum, aby ste boli pripravení na všetky prípady.

2. Cvičenie

šport a spánok

Mnohí ľudia pracujú v kanceláriách a celý deň trávia v sede.

Neskôr, po práci, majú tendenciu váľať sa na pohovke, t. j. sedieť/ležať a byť čo najmenej aktívny až do spánku.

+  Ako začať deň v dobrej kondícii ?

Takéto sedavé správanie je škodlivé nielen pre vaše zdravie, ale aj pre hygienu spánku.

Čím viac sa hýbete, tým je vaše telo v lepšej kondícii, pretože dokáže uvoľniť energiu nahromadenú počas dňa.

Keď má telo veľmi málo fyzickej aktivity, nie je schopné prejaviť svoju prirodzenosť, čo ovplyvňuje váš spánok.

Možno sa vám to bude zdať spočiatku ťažké, ale skúste sa počas prestávok v práci svižne prejsť.

Ak to nie je možné, cvičte hneď po práci.

Predtým, ako to urobíte, nechoďte domov, pretože budete mať príliš veľké pokušenie opustiť pohodlie svojho gauča, postele, obľúbeného pohodlného kresla atď.

3. Udržujte v spálni chladnú teplotu

cool bedroom

Tento tip sa môže zdať niektorým skeptikom prekvapivý, ale udržiavanie chladnej teploty v miestnosti zlepšuje kvalitu a dĺžku spánkového cyklu.

Keď je v miestnosti, kde spíte, príliš teplo, je veľmi ťažké zaspať, pretože vašu myseľ ruší nepokoj vášho tela, ktoré sa potí, krúti atď.

Tento nepokoj určite nie je dobrý.

Tento nepokoj určite nie je vítaný, ak sa snažíte dosiahnuť úroveň pokoja a uvoľnenia.

Odporúča sa udržiavať teplotu v miestnosti v rozmedzí od 15C do 20C.

S blížiacim sa večerom sa vaše telo prirodzene ochladzuje a vďaka správnej izbovej teplote bude váš spánok zdravý a neprerušovaný.

4. Vyhnite sa modrému svetlu z televíznych obrazoviek, počítačov, mobilných telefónov a iných zariadení

modré svetlo spánok

Vyhnúť sa modrému svetlu je pri všetkých zariadeniach, ktoré neustále používame, takmer nemožné.

Moderná doba však nemusí nevyhnutne znamenať modernosť našich vedomostí o zdravotných problémoch.

Musíme si uvedomiť, že naša technológia vyžaruje modré svetlo, ktoré potláča tvorbu melatonínu. Takto reagujeme, keď sa ráno zobudíme za úsvitu.

Na udržanie zdravého cirkadiánneho rytmu sa na začiatku dňa znižuje produkcia melatonínu a neskôr večer sa produkcia melatonínu zvyšuje, aby upozornila vaše telo, že je čas spať.

+  Prečo je joga obzvlášť prospešná v zime?

Udržiavaním konzistentného a primeraného cirkadiánneho rytmu sa môžete vyhnúť prebúdzaniu uprostred noci.

Niekoľko hodín pred spaním preto vylúčte vystavenie modrému svetlu.

5. Meditácia

meditácia a ľahký spánok

meditácia je pravdepodobne najúčinnejším spôsobom boja proti nespavosti a zároveň vás posúva na vašej duchovnej ceste.

Nemali by ste sa báť meditácie, ani by ste ju nemali znevažovať, pretože si myslíte, že ju nedokážete správne praktizovať. Zabudnite na túto porazeneckú mentalitu a osvojte si formu meditácie, ktorá vám vyhovuje.

Možno ste to už skúšali, ale mali ste pocit, že sa nič nedeje, že sa nedokážete dostať do « zóny » alebo že jednoducho nedokážete sedieť v pokoji, sústrediť sa a upokojiť svoju myseľ.

Žiadny problém, vždy môžete robiť niečo ako riadenú « aktívnu meditáciu », pri ktorej sa prechádzate a uvedomujete si a vnímate svoje kroky a okolie.

Meditácia má v sebe niečo, čo bez ohľadu na to, akú metódu používate, nepopierateľne uvoľňuje myseľ, telo aj dušu.

Ak ho budete praktizovať pravidelne, určite dosiahnete príkladný spánkový režim, ktorý vám umožní získať dostatok spánku, aby ste zostali zdraví.

Som vášnivý webmaster, ktorý rád vytvára malé webové hry, testy osobnosti a čínske hádanky. Vždy som sa veľmi zaujímal o počítače a webový dizajn. Malé hry a testy osobnosti som začal vyvíjať, keď som mal 16 rokov!

Zanechať komentár

Your email address will not be published.

Presne

Ovplyvňuje Mesiac naše životy, je to mýtus alebo skutočnosť ?

Ďalšie

Ako používať meditáciu na lepší spánok ?

novinky : Novinky

Horoskop na dnes

Dnes pravdepodobne potrebujete vedieť, čo vás čaká v budúcnosti. Prečo si teda nekontrolovať svoj bezplatný denný