10 tipov a trikov, ktoré fungujú na rýchly návrat do hlbokého spánku!

Nemôžete dobre spať? Tu je 10 tipov a trikov, ktoré vám pomôžu spať ako bábätko!

 

Tip 1: Obmedzte príjem kofeínu

Ak trpíte nespavosťou, je dôležité obmedziť príjem kofeínu. Kofeín je stimulant, a preto môže narušiť váš spánok. Odporúča sa obmedziť príjem kofeínu na jednu alebo dve šálky denne a nepiť ho po 15. hodine. Okrem obmedzenia príjmu kofeínu skúste pred spaním nahradiť kávu upokojujúcim bylinkovým čajom. To vám pomôže uvoľniť sa a pripraviť sa na dobrý spánok.

Tip 2: Vytvorte pokojné prostredie

Aby ste mohli opäť zaspať, je dôležité vytvoriť pokojné a relaxačné prostredie. Snažte sa znížiť vonkajší hluk investovaním do špuntov do uší. Na vytvorenie uvoľnenejšej atmosféry môžete použiť aj difuzér esenciálnych olejov alebo aplikáciu upokojujúcich zvukov. Snažte sa tiež udržiavať v spálni chladnú a príjemnú teplotu, aby sa vám ľahšie zaspávalo.

Tip 3: Cvičte relaxačné techniky

Relaxačné techniky vám môžu pomôcť ľahšie zaspať. Hlboké dýchacie cvičenia, joga a meditácia vám pomôžu uvoľniť telo a pripraviť sa na dobrý spánok. Môžete tiež vyskúšať vizualizačné techniky, ktoré vám pomôžu uvoľniť sa a ľahšie zaspať.

Tip 4: Vyhnite sa používaniu obrazoviek pred spaním

Používanie obrazoviek pred spaním môže byť škodlivé pre váš spánok. Modré svetlo z obrazoviek môže narušiť váš denný rytmus a sťažuje spánok. Preto je dôležité obmedziť používanie obrazoviek pred spaním a uprednostniť relaxačné aktivity, ako je napríklad čítanie.

Tip 5: Osvojte si pravidelný spánkový režim

Pravidelný spánkový režim je základom pre návrat k spánku. Snažte sa chodiť spať a vstávať každý deň v rovnakom čase a snažte sa nezdriemnuť si počas dňa. To vám môže pomôcť ľahšie nájsť spánok a zlepšiť jeho kvalitu.

Tip 6: Vyhnite sa ťažkým a sladkým jedlám pred spaním

Konzumácia ťažkých alebo mastných jedál pred spaním môže podobne ako cukor (najmä rafinovaný) narušiť váš spánok. Snažte sa obmedziť príjem potravy pred spaním a vyberajte si ľahké a zdravé jedlá, ako je ovocie a zelenina. To vám môže pomôcť ľahšie nájsť spánok.

+  Mali by ste piť balenú vodu alebo vodu z vodovodu ?

Tip 7: Cvičenie

Cvičenie vám môže pomôcť vrátiť sa do spánku. Cvičenie pomáha znižovať stres a môže vám pomôcť lepšie spať. Snažte sa pravidelne cvičiť, najmä ráno alebo skoro popoludní, aby ste ľahšie zaspali.

Tip 8: Kúpte sa v horúcom kúpeli

Horúce kúpele môžu byť skvelým spôsobom, ako sa vrátiť do spánku. Horúci kúpeľ vám pomôže uvoľniť sa a pripraviť sa na dobrý spánok. Do kúpeľa môžete pridať esenciálne oleje, ktoré majú uvoľňujúci účinok.

Tip 9: Vyhnite sa alkoholickým nápojom pred spaním

Môže sa zdať, že alkohol vám pomáha rýchlejšie zaspať, ale v skutočnosti môže váš spánok narušiť. Alkohol vám môže brániť v dobrom spánku a môže dokonca zvýšiť riziko dennej spavosti. Preto je dôležité vyhnúť sa pitiu alkoholu pred spaním.

Tip 10: Užívajte doplnky

Ak trpíte chronickou nespavosťou, môžete zvážiť užívanie doplnkov stravy. Bylinné doplnky, napríklad melatonín a ašvaganda, vám pomôžu uvoľniť sa a pripraviť sa na dobrý spánok. Pred užívaním akýchkoľvek doplnkov sa však určite poraďte so svojím lekárom.

Som vášnivý webmaster, ktorý rád vytvára malé webové hry, testy osobnosti a čínske hádanky. Vždy som sa veľmi zaujímal o počítače a webový dizajn. Malé hry a testy osobnosti som začal vyvíjať, keď som mal 16 rokov!

Zanechať komentár

Your email address will not be published.

Ďalšie

Zrkadlový čas: význam a posolstvo

novinky : Novinky

Horoskop na dnes

Dnes pravdepodobne potrebujete vedieť, čo vás čaká v budúcnosti. Prečo si teda nekontrolovať svoj bezplatný denný